Klachtenbeheer

Met klachten gaan we goed om. Niet enkel vanuit de bedrijfsinterne overtuiging dat klachten leerzame feedback vormen, maar vooral om te voldoen aan de normeringen en richtlijnen die ondernemingen verplichten om aan klachtenregistratie te doen. Met een goed klachtenbehandelingssysteem is zowel de correcte afhandeling van de klacht als een positief leereffect verzekerd.

Een correcte klachtenbehandeling heeft ook een positieve invloed op het imago van uw organisatie. Met VARIO beschikt u over een krachtige tool voor uw klachtenbeheer. U registreert, beoordeelt en behandelt de klachten van uw klanten, leveranciers of medewerkers op een eenvoudige manier. Het klachtenregister geeft steeds de status van de klachten weer. U bepaalt de afhandelingstermijn en de klachteigenaar wordt automatisch op de hoogte gebracht. De klachteigenaar kan gemakkelijk de resultaten van het onderzoek registreren en ook de corrigerende maatregelen plant hij of zij onmiddellijk in.

Met VARIO behandelt u doeltreffend alle klachten, leert u uit de klachten, integreert u het klachtenbeheer in uw bedrijfsprocessen en zorgt u ervoor dat juiste middelen worden ingezet voor een hogere klantentevredenheid... allemaal cruciale succesfactoren voor uw onderneming.

Voordelen:

  • eenvoudig registreren, beoordelen en behandelen van klachten                                 
  • bepalen van afhandelingstermijn en klachteigenaar mogelijk;
  • automatische verwittiging van de klachteigenaar;                                                                 
  • doeltreffende aanpak en integratie in bedrijfsproces;  
  • koppelingen met andere software (Outlook, ERP, SAP,…) zijn mogelijk.

Onze oplossing 'Klachtenbeheer' bestaat uit de modules Acties en Workflow, Personeel, Bibliotheek en Klachten.